Dirk Schulz klokte tijdens de kwalificatiesessie een beste tijd van 1:51.430, de zesde tijd in de GTB divisie. Daan Meijer deelt dit weekend zijn Porsche met Mark van der Aa. Het gelegenheidsduo verloor hun snelste tijd vanwege een inhaalactie tijdens een gele vlag situatie. Charlie Frijns en René Wijnen zetten eveneens geen tijd. De heren kenden voor de kwalificatie al de nodige problemen met overstuur, een defecte versnellingsbak en een olielekkage. En dat allemaal in de geleende auto omdat hun eigen wagen nog niet gerepareerd is. Wel werd hun eigen motor in de geleende wagen gehangen.

Voor Wijnen en Frijns ging het gedurende de race niet veel beter dan tijdens de aanloop naar het weekend. Na een hectische start voor René Wijnen wist hij naar de vierde plaats op te stomen. De auto kreeg echter halverwege ineens te maken met overstuur wat tijdens de pitstop geprobeerd werd op te lossen. Charlie nam het stuur over, maar hield last van overstuur: “Er was niet mee te rijden, dus hebben we de bandenspanning verlaagd. Ook Charlie had problemen om de auto onder controle te houden, tot overmaat van ramp gaf iemand Charlie ook nog een tik en heeft hem zo ingehaald, geen faire actie. We hadden ook nog een probleem met de band links voor, al met al zat het ons dus niet mee.” Ook Dirk Schulz had niet de beste race van zijn leven. Met een slijmbeursontsteking in zijn schouder zette Schulz zijn tanden op elkaar om toch het laatste weekend te rijden. Het werd echter voor hem geen succesverhaal.


 
Door de lage buitentemperatuur had hij problemen om de banden op bedrijfstemperatuur te krijgen. Tijdens de verplichte pitstop werd er een voorwiel gewisseld, wat een onbalans in de auto verhielp. Daardoor had Dirk Schulz echter weer twee ronden nodig om de banden warm te draaien. Daarnaast voelde ook het schakelmechanisme zwaarder dan gebruikelijk, wat doet vermoeden dat de versnellingsbak zijn beste tijd gehad heeft. Edwin Lammertink vertelde: “In een seizoen moet je toch wel twee á drie keer de versnellingsbak controleren en dingen vervangen omdat het mechanisme flink wat te verduren krijgt in een race.” Voor Daan Meijer ging de eerste stint erg goed, ondanks de chaos en rommel in de eerste bocht die zelfs voor een code rood zorgde: “De tweede start was minder dan de eerste, maar ging wel goed.


 
Na twee rondjes kon ik twee man inhalen en had er daarna al snel weer twee te pakken. Ik reed naar de staart van René Wijnen toe en was sneller, maar besloot achter hem te blijven en hem te helpen met het kampioenschap.” Na zijn stint droeg hij de auto op P5 aan Marc van der Aa over. Van der Aa stuurde al snel om een tegenstander heen en nestelde zich op de vierde positie. Nadat hij er even lekker voor was gaan zitten, zoals hij zelf vertelde, wist hij zelfs de derde positie op te eisen met de snelle Porsche die hij zonder al te veel ervaring dit weekend bestuurt. “Voor Daan is dit podium heel erg leuk, hij heeft dit jaar heel veel pech gehad. Ook voor het Lammertink team ben ik heel erg blij, dit resultaat hebben de heren zeker verdient! Voor morgen moeten we de afstelling van de bak nog wat aanpassen en dan is de auto helemaal top. Dit is een hele gave auto en deze ervaring smaakt zeker naar meer!” aldus een enthousiaste Van der Aa.

De tweede race verliep aanzienlijk rustiger dan de eerste race van het weekend. Ditmaal werd het veld slechts eenmaal losgelaten en was er geen code rood nodig om iedereen tot staan te brengen en brokken te ruimen. Dat betekend niet dat er geen schades gereden werden, maar niet dermate grote dat het circuit geblokkeerd raakte. Dirk Schulz erkende na de race dat de spin die hij meemaakte een rijdersfout was: “Na de pitstop verschakelde ik me, ik ging van vier naar drie terug terwijl ik vol op het gas stond en dus spinde ik. Gelukkig wisten de marshalls me snel weer op weg te helpen en kon ik vrij snel weer door. Ik ben tevreden met de zesde plek en kijk met een voldaan gevoel terug op het seizoen!” Mark van der Aa kreeg vandaag de smaak van de Porsche nog beter te pakken dan tijdens zijn eerste stint van zaterdag: “Deze stint ging nog beter dan die van gisteren. Ik kijk terug op een leerzaam en geweldige ervaring met de Porsche.


 
Dit smaakt naar meer!” Daan Meijer nam de auto van hem over, maar kende meer problemen: “Er zaten veel blaren op de rechterachterband en in de Ramshoek kreeg ik er veel last van en spinde ik. Hierdoor werd de splitter beschadigd en was de balans van de auto compleet weg. Ik kijk met gemengde gevoelens terug op het jaar, we hebben erg veel pech gehad.” Ook René Wijnen kende een bandenprobleem dat tijdens de pitstop werd opgelost: “Toen ik uit de pits kwam duurde het vrij lang voor ik temperatuur in de banden kreeg. Desondanks heb ik van P5 naar P4 terug kunnen komen en daar ben ik redelijk tevreden mee. We hebben zo de tweede plek in het kampioenschap veilig kunnen stellen.”

Tekst: PR

10564169
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2191
9220
59826
10432803
221630
257487
10564169

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven