Circuit Spa-Francorchamps is aanstaand weekend, 9 - 11 juni 2017, het toneel voor de vijfde en zesde race van de Supercar Challenge. Voor de GT&Proto Challenge worden in dit weekend de 4 de derde en vierde wedstrijd van dit seizoen gereden. Een druk programma voor de organisatie die zowel de Supercar Challenge als de GT&Prototype Challenge in handen heeft.



Op vrijdag 9 juni worden alleerst de Free Practices gereden door beide race klasses. De Supercar Challenge als ook de GT&Prototype Challenge hebben ieder twee keer de mogelijkheid om de auto's te testen op hek grandioze circuit in de Belgische Ardennen. Voor de GT&Prototype Challenge is het na de twee Free Practices gedaan voor de dag. Echter voor de Supercar Challenge staat de kwalificatie aan het einde van de vrijdagmiddag op het programma. Met 50 auto's op de baan zal het aardig druk worden en zullen de rijders hun best moeten doen om e snelste ronde op naam te zetten. Maar ishet niet waar iedereen juist naar uitkijkt? Grote startvelden en vechten voor iedere meter asfalt?


Op zaterdag worden in de ochtend de kwalificaties gereden van de GT&Prototype Challenge. Na deze kwalificaties staat in de middag de eerste wedstrijd van het weekend voor de Supercar Challenge op de planning. Het is aan de eijders van de GT&Prototype Challenge om de dag af te sluiten met hun eerste wedstrijd van het weekend. Op zondag staat, na de lunch, de tweede wedstrijd van de Supercar Challenge op de planning waarna om half vier de tweede wedstrijd van de GT&Prototype Challenge gereden zal worden. Dan weten we pas wie de meeste punten binnen heeft gehaald en weer een stapje dichterbij een mogelijk kampioenschap is.

Zoals eerder hierboven vermeld zal het aardig druk op de baan worden voor de Supercar Challenge powered by Hankook. Vijftig auto's verdeeld over 5 divisies die vechten voor wat ze waard zijn. In de GT divisie zien we ongeveer 15 auto's aan de start verschijnen. Met uiteraard Roger Grouwels in zijn Porsche 991 GT3 Cup, hij staat bovenaan in het kampioenschap en zal zijn punten verdedigen tegenover Bob Herber. Ward Sluys met teamgenoot Bas Schouten zijn ook aanwezig op circuit Spa en zullen ook zeker rijden voor wat ze waard zijn. Ook dit keer zien we aan de start Patrick Lamster met zijn nieuwe Porsche 991 GT3 Cup, terug van weggeweest, maar volledig klaar voor de strijd.


In de Supersport 1 is het Kosta Kanaroglou die boven aan de lijst staat met de meeste punten. Maar niet ver daar onder zien we al Eric van den Munckhof en Henry Zumbrink met tevens Robert van den Berg en Benjamin van den Berg. Allen weer aanwezig op Spa-Francorchamps om punten binnen te halen om zo hoog mogelijk in de klassering te blijven staan. Maar met ongeveer 13 andere kandidaten die hopen op een overwinning zal het voor deze rijders zeker hard werken worden tijdens de 60 minuten telende races.

In de Supersport 2 wordt er gestreden naar de hoogste podium plaatsen doorde bekende rijders als Michael Smith, Ollie Tayler en Jimmy Adriaenssens die met tweede rijder Kris van Kelst ook voor deze race weer van de partij is.


Dan is er nog een speciale gastklasse aanwezig dit weekend. De Supersport 3 klasse is speciaal ingericht voor de verschillende BMW's die normaal gezien de DRDO wedstijden rijden. Een geweldige gelegenheid die Danny van Dongen zijn rijders biedt om samen met de Supercar Challenge een mooi race weekend te organiseren.

De laatste divisie is weggelegd voor de Sport Divisie, met daarin Chris Voet en Bart van den Broeck op de nummer 1 positie in het tussentijdse puntenoverzicht. Gevolgd door John van den Voort en Sandra van der Sloot en voor deze races op spa koppel Henk Tappel en Toon Rutgers. De overige auto's in deze divisie moeten zeker hun uiterste best gaan doen om punten te verzamelen om nog in de buurt te komen bij Chris Voet en Bart van den Broeck. Maar niets is onmogelijk en de punten worden pas verdeeld na het vallen van het zwart/wit geblokt.

Na een mooi begin van het seizoen tijdens het overvolle raceweekend op de Jumbo Racedagen op Zandvoort is het aan de GT&Prototype divisie om op Spa-Francorchamps te laten zien wat ze waard zijn. Het circuit met de lange recht stukken zal een totaal ander racebeeld laten zien dan het korte bochtige circuit van Zandvoort. Totaal zijn het ook dit keer weer rond de 20 auto's verdeeld in vier divisies die de punten moeten gaan binnen halen.


Ook deze keer zien we beide auto's terug van Transam Euro Racing en Bob Whelden in de Super GT division. De twee auto's van Interu Europool zijn ook weer aanwezig, maar het is David Hauser die dit keer zeker weer gaat zorgen voor mooie gevechten op de baan. Maar als gastrijder zien we ook Oliver Freymuth met zijn Renault RS01 Trophy. Is hij er klaar voor om het de LMP3's moeilijk te maken net zoals de RS01 deed van Equipe Verschuur op Zandvoort?

In de CN divisie is het Luc de Cock samen met Tim Joosen die samen zeer sterk staan. Met hun jarenlange ervaring en menig wedstrijd die ze al in de Norma 20 FC hebben gereden kennen ze deze auto tot in de laatste moertjes. Maar ook dit keer zien we naast vaste rijders in de divisie Tim Grey en Alastair Boulton een gastrijder in dit veld terug. Het is David Houthoofd die ook zijn Norma 20FC het mooie heuvelige circuit van Spa-Franchorchamps als eerste over de finishlijn wil sturen.

De Praga, bestuurd door Fiona James en de twee Radicals van Wim Jeuris en Ko Koppejan zijn de hekkensluiters van dit zeer diverse veld van de GT&Prototype Challenge.

Zoals eerder al genoemd wordt het een druk weekend voor de Supercar Challenge en de GT&Prototype Challenge. Een weekend waar de rijders weer de nodige punten kunnen binnenhalen voor het kampioenschap maar ook een weekend waar zekunnen genieten van hun mooie hobby.

10526316
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2653
9746
21973
10432803
183777
257487
10526316

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven