Een van de grootste racedagen van het jaar en het is nog gratis ook! Dit weekend maakt de Dutch Supercar Challenge deel uit van het programma van de Rizla Racing Day waar je naast autoraces ook kunt genieten van motorraces, kartraces, stunts en een spectaculair demoprogramma. De volle tribunes maken de Rizla Racing Day altijd erg speciaal voor veel DSC teams waardoor ze geneigd zijn net dat stapje extra te zetten wat de strijd om de overwinning nog intenser maakt. De ingrediënten zijn immers volop aanwezig: een vol veld van 55 GT’s en Tourwagens uit de GT en Supersport I divisie. Vanwege het gebruik aan tijd kunnen de overige divisies helaas niet starten, iets waar de purist natuurlijk maar even om weent; dat wat overblijft is genoeg om uw vingers bij af te likken.

In de GT divisie hebben we dit jaar al zes verschillende winnaars gezien in acht races, de competitie is dan ook feller dan ooit tevoren! Na hun overwinning op Oschersleben staan Robert de Graaff en Philippe Ribbens met de ETEC Viper SRT-10 op kop in het kampioenschap, echter Martin Short die evenals Cor Euser al twee overwinningen heeft geboekt dit jaar zal graag reclame maken voor zijn Mosler MT900 en laten zien aan de 50.000 man wat het potentieel is!

Ardi van der Hoek en Arjan van der Zwaan worden tot op heden veelvuldig geplaagd door de pechduivel, wellicht dat de heren op vaderlandse bodem meer geluk hebben en het potentieel kunnen laten zien.

Dan zijn er altijd nog de outsiders zoals Elmar Grimm en Robert van der Zwaan die het tempo gevonden hebben in de DTM Audi TTR, Kevin Riley en Ian Flux die terug zijn van weggeweest in hun Mosler MT900, Biense Dijkstra die de primeur heeft door als eerste een Porsche 997 GT3RSR in te zetten in de Dutch Supercar Challenge of 1 van de 21(!!) andere GT’s die hier niet genoemd staan.

Mochten de gevechten in de GT-divisie niet boeien? Wat dacht je van 34 auto’s in de Supersport I divisie! Henk Thuis blijkt tot op heden heer en meester te zijn in de Porsche 997 GT3 Cup, maar zal tijdens de Rizla Racing Days felle tegenstand ondervinden van de rest van het veld onder aanvoering van Jochen Habets in de Renault Megane Trophy die zo nu en dan nog in de steek gelaten wordt door de betrouwbaarheid. Ook Robbert den Otter lijkt het tempo gevonden te hebben in zijn Lammertink Porsche 997 GT3 Cup en kan zich verheugen om de strijd aan te gaan met teamgenoten Duncan Huisman en Edo de Vries in de Racing4Panda 997 GT3 Cup.

Wellicht heeft de kop in de Supersport I nog wel het meest te duchten van gastdeelnemers Michael Donovan in zijn GranAm Porsche 997 die al bewezen heeft snel te zijn en Richard van den Berg die komend weekend weer als vanouds van de partij is. Tot een ieders verdriet heeft Richard besloten aan slechts geselecteerde evenementen deel te nemen in zijn deHeeg.nl BMW WTC M3. Richard, die geen verdere introductie behoeft na een kampioenschap en twee vice-kampioenschappen, zal zijn BMW weer ouderwets over het asfalt heen en weer gooien.

Na zoveel spannende races gedurende dit seizoen is het misschien onrealistisch om wederom een dusdanig spektakel te verwachten, maar een ding is zeker: de ingrediënten zijn zeer zeker aanwezig!

De Dutch Supercar Challenge (DSC) en AMB i.t., het Haarlemse bedrijf dat gespecialiseerd is in automatische tijdwaarneming en identificatiesystemen, hebben elkaar dit raceseizoen gevonden in een mooie samenwerking. AMB-it zocht een interessante raceklasse waarbij ze hun nieuwste ontwikkeling, het TnetX display, konden lanceren in de markt en de DSC is altijd op zoek naar noviteiten om de raceklasse interessant te houden voor racer, sponsor en publiek!

De DSC rijdt tijdens de Rizla Racing Days als eerste en enige raceklasse met de nieuwste ontwikkeling van AMB i.t., het onboard TnetX display.  Met dit display wordt de officiële informatie -die normaliter vanuit de pitstraat gecommuniceerd wordt- direct in de cock pit weergegeven
Na iedere ronde is de rijder binnen enkele seconden op de hoogte van
-          positie in het veld
-          het verschil met de voorganger
-          de officiele rondetijd
Daarnaast geeft het superheldere OLED display na elke ronde met een simpele kleurcodering aan of je sneller danwel langzamer bent dan de ronde ervoor. Dus directe feedback en nooit meer zoeken naar dat rondebord.

Wie herinnert zich de zinderende strijd tussen Pieter van Soelen en Lev Fridman op Oschersleben niet? Pieter van Soelen zag met behulp van zijn TnetX display de achterstand op Lev Fridman ronde na ronde kleiner worden en wist uiteindelijk met 0,099 seconde verschil de race te winnen!

De samenwerking tussen de twee bedrijven AMB i.t. en de DSC werpt zijn vruchten af. Racers zijn enthousiast; het TnetX display brengt een nieuwe dimensie in de raceklasse, niet alleen tijdens de qualifications maar ook tijdens de race ben je veel eerder up to date waardoor je je racestrategie direct kunt aanpassen. Zeker ook voor de verdere ontwikkeling van TnetX is de samenwerking met de DSC interessant. De rijders geven feedback direct na de race waarmee de medewerkers van AMB i.t. aan de slag kunnen om nieuwe services te ontwikkelen.

Inmiddels staat het vizier gericht op de Rizla Racing Days op het circuit van Assen waar AMB i.t. uiteraard weer aanwezig is om alles op het gebied van tijdwaarneming te regelen en om u te woord te staan bij eventuele vragen. Is ook uw interesse in TnetX gewekt? Kijk dan voor meer informatie op www.go-tnetx.com of www.supercarchallenge.nl.   

Tekst: PR

10526075
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2412
9746
21732
10432803
183536
257487
10526075

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven