Dennis de Borst en Stan van Oord kunnen terugkijken op een degelijk weekend op Zandvoort. Op hun thuiscircuit reden ze tweemaal in de punten, het maximaal haalbare voor de heren vanwege de ‘succes seconden’ die zij kregen na eerdere successen.  De punten die het Febo Racing die meenemen zijn voldoende om zich te verzekeren van de leiding het kampioenschap van de Supercar Challenge.



De Supercar Challenge was op Zandvoort te gast tijdens het Blancpain GT World Challenge evenement. Een prachtig autosportevenement die de liefhebber deed smullen. Zaterdagochtend tegen 8 uur stond de kwalificatie op het programma, waarbij het Febo Racing Team net naast de pole greep.

Aan het eind van de middag de race over een uur op het programma. Het was traditiegetrouw Dennis de Borst die de start voor zijn rekening nam. Ook nu kwam hij sterk uit de startblokken en wist zich op te werken naar de leiding. Op het eerste gezicht de ideale omstandigheden voor een ereplek, maar Febo Racing kreeg vanwege successen tijdens eerdere raceweekenden maar liefst 30 ‘succes seconden’. “We moesten een halve minuut langer stilstaan tijdens onze pitstop dan veel van onze concurrenten. Dan weet je dat winnen bijna onmogelijk is. Ik begon sterk, maar maakte ook nog een klein foutje achterop de baan,” aldus Dennis.

Stan kreeg de uitdaging om met flinke achterstand aan zijn rijbeurt te beginnen. Hij was steevast de snelste op de baan, hengelde zo de eerste concurrent binnen en ging deze voorbij. Voor hem knokte er een groep om het podium. “Het ging erg lekker. De wagen lag perfect en voor mij zag ik het groepje vechten. Het gat reed ik te dicht, maar de race was gewoon te kort om nog voor het podium te gaan,” aldus Stan realistisch. “Meer zat er gewoon niet in door onze straf, maar wel weer goede punten binnen,” aldus Dennis.

Vol goede moed stapte Dennis zondag in voor de tweede race. Toen alle pk’s werden losgelaten was hij er als de kippen bij en pakte eigenlijk direct de leiding in de klasse. Het was eigenlijk niet voldoende en met goede zin wist hij zelf een gat te slaan naar de concurrentie. Dennis kon niet genieten van zijn voorsprong, want de race werd geneutraliseerd. “Mijn start was wederom goed. Ik kon wegrijden bij de concurrentie, maar onvoldoende om voor onze ‘succes seconden’ te compenseren. Zo dook ik als leider de pits in, maar moesten weer langer stil staan,” reflecteerde Dennis op zijn rijbeurt.



Stan van Oord reed wederom sterk in het tweede deel van de race, maar de achterstand door de lange stop was gewoon te groot. Dennis: “Stan kon nog voor plek drie gaan, maar zou dan grote risico’s moeten nemen. Dit was het niet waard en hebben ons tevreden gesteld met de vierde stek. Nu hebben we punten gepakt in een degelijk weekend en het grote voordeel is dat we minder strafseconden hebben de volgende wedstrijd. We kijken dan ook uit naar de Gamma Racing Day op Assen waar we de volgende keer in actie komen.”

Tekst: PR

10564044
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2066
9220
59701
10432803
221505
257487
10564044

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven