Na de eerste wedstrijd van vrijdag werden de hoofdrollen van de tweede race in de Toerwagen Diesel Cup door dezelfde coureurs opgeëist. De winnaars waren wel verschillend. Voor het oog van 46.500 toeschouwers reden Maik Barten en Marcel Nooren (BMW 123d Coupé) op Circuit Park Zandvoort naar de overwinning. Equipe Ronald Morien en Dennis de Groot en Jeroen Dik eindigden binnen twee seconden van de op de tweede en derde positie. Jeroen Dik pakte na de start de koppositie en liep al snel een seconde uit op zijn achtervolgers. Ronald Morien had de SEAT León van Simon Gras groot in zijn spiegels, terwijl het tweetal Maik Barten en Marcel Nooren ook aandrong.

Zowel voor als na de verplichte pitstop bleef de top drie slechts een paar seconden van elkaar verwijderd. De volgorde van de deelnemers wijzigde in het tweede deel van de race. Geert Smeijsters kreeg bij de pitstop met rijderwissel behalve het stuur, ook de leiding in handen. Hij probeerde zijn auto zo breed mogelijk te maken voor de aanstormende concurrenten. Zijn inspanning ten spijt: zowel beide Volkswagens als de equipe Barten – Nooren vonden een weg langs de SEAT van Smeijsters, waarna een spannende eindsprint volgde. Het tweetal Morien en De Groot ging aanvankelijk aan kop, totdat Nooren een succesvolle inhaalactie maakte. Dik volgde en probeerde nog een positie te winnen, maar moest genoegen nemen met de laatste plek op het erepodium.

Marcel Nooren passeerde met een kleine winstmarge de finishvlag en schoof samen met teamgenoot Maik Barten weer een plekje op in de tussenstand. “Dit was een mooie wedstrijd waarin ik echt alles moest geven om te winnen”, zei Nooren. “Volle bak door het Scheivlak en dan hang je helemaal in je gordels, schakel je op en zie je dat je weer een klein beetje naar je tegenstander rijdt. Dat is gaaf.”

Jeroen Dik blijft na zijn derde plaats leider in het en heeft inmiddels 133 punten verzameld. Toch moest hij flink aan het werk voor een plek op het podium. “We zaten met z’n drieën erg dicht bij elkaar en soms moest ik even van het gas om schade te voorkomen”, vertelde Dik. “Soms reden we echt rakelings langs elkaar. Maar het was wel erg leuk om er heel de wedstrijd vol voor te moeten gaan.”

“Misschien kwam het door het rubber van de Formule 3 op de baan, maar de rondetijden waren van iedereen snel. En dit keer heb ik niets verprutst”, lachte Morien. Vrijdag tijdens de eerste wedstrijd maakte hij een valse start. In de tweede race vergistte teamgenoot De Groot zich in de snelheid van zijn tegenstander. “De auto van Barten en Nooren reed iets harder dan ik dacht. Ik probeerde op het rechte stuk verdedigend naar de binnenkant te rijden, maar Marcel zat er al naast”, baalde De Groot.

Uitslag Race 2 Toerwagen Diesel Cup CPZ:
1. Eq. Nooren / Barten, BMW 123d coupe, 24 ronden in 52:02,083 (119,180 km/u),
2. Eq. Morien / De Groot, Volkswagen Golf 5, op 1,576 seconden,
3. Jeroen Dik, Volkswagen Golf 5, op 1,838,
4. Rob Severs, BMW 320d, op 16,700,
5. Eq. Roeleveld / Baars, Volvo C30 D5, op 19,256,
6. Eq. Gras / Smeijsters, Seat Leon, op 19,317,
7. Eq. Cornelissen / de Kleijn, BMW 123d, op 27,861,
8. Eq. van der Kolk / Fridman, BMW 120d, op 28,265,
9. Eq. Kool / Zumbrink, BMW 120d, op 35,237,
10. Eq. Braams / Zwart, BMW 123d, op 38,591,
11. Eq. den Dekker / Charles, BMW 120d, op 1.36,812,
12. Eq. Lalmy / Groenewegen, BMW 123d, 1.50,070,
13. Eq. van Oranje / Griffioen, BMW 123d, op 1 ronde.

Niet geklasseerd:
Eq. van Rijswick / L’Ortye, BMW 120d, op 20 ronden,
Eq. van Leen / Swart, BMW 120d, op 23 ronden.

Stand na 8 van 14 races:
1. Jeroen Dik, 133 punten
2. Dennis de Groot / Ronald Morien, 116
3. Rob Severs, 90
4. Marcel Nooren / Maik Barten, 88
5. Henry Zumbrink / Ferdinand Kool, 79

PR

10530258
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
6595
9746
25915
10432803
187719
257487
10530258

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven