Er staan nog drie Europese meetings op het programma in het WTCC 2008, waarna het circus naar Azië verhuist. Na twee ongelukkige meetings wil Pierre-Yves Corthals, de piloot van SEAT België, nog eens vlammen op het bochtige circuit van Oschersleben.

Na vijf weken pauze maken de teams in het WTCC zich op voor de verplaatsing naar Duitsland. De strijdmacht van SEAT heeft goede herinneringen aan het kleine circuit van Oschersleben. Daar behaalde Yvan Muller immers in 2007 de eerste van een hele reeks overwinningen met de Leon TDI.

We hoeven niet te vertellen dat de Elzasser, momenteel leider in het kampioenschap, ervan droomt om even goed te doen tijdens het laatste weekend van augustus, al zal hij wel moeten racen met een ballast van… 70 kg. Gabriele Tarquini, vorig jaar polesitter en 2de in het kampioenschap voor deze meeting, zal bijna in dezelfde context moeten strijden. Zjn SEAT Leon TDI heeft immers 69 extra kilo's aan boord. Maar, er is meer nodig om de twee kleppers af te schrikken. Zij gaan resoluut voor de titel in 2008.

Nadat hij de batterijen heeft kunnen opladen tijdens een trip naar de andere kant van de Atlantische Oceaan, staat Pierre-Yves Corthals weer op scherp voor de race in Duitsland: "Zoals de zaken nu staan in de Independants Trophy, heb ik niets te verliezen. Ik moet elke race beschouwen als een finale en absoluut tot het uiterste gaan."

De piloot van SEAT België wil zich echter niet blind in het strijdgewoel storten. In Oschersleben wil hij vooral… de eerste bocht zonder kleerscheuren door komen: "Zowel in 2006 als vorig jaar duurde mijn race hier maar een paar seconden, gevolgd door een klap in de muur voor de stands vlak na de start. Ik was niet verantwoordelijk voor die twee schuivers, maar de balans was telkens identiek: geen punten voor het kampioenschap en veel schade."

De Leon in de kleuren van Monroe zal in dezelfde configuratie als in Brands Hatch aan de start komen. Pilou zal het weer opnemen tegen zijn vertrouwde rivalen en hij hoopt dat hij kan profiteren van hun onderlinge rivaliteit: "Sergio Hernandez en Stefano D’Aste geven elkaar geen geschenkjes en hun duels zijn vaak gespierd. Ik wil op de loer liggen om te profiteren van de kleinste steek die ze laten vallen, zowel in Oschersleben als in de resterende wedstrijden. Het seizoen is nog lang en ik heb mijn laatste woord nog niet gesproken in de Trophy."

Oschersleben volgens Pilou

De 'sleutel' van het circuit: "Je hebt een heel wendbare en goed uitgebalanceerde wagen nodig voor de talloze lastwissels en het hoge tempo op deze omloop. En, ik zou het bijna vergeten: de beste voorbereiding kan geruïneerd worden door een collega die je van de baan kegelt meteen na de start!"

Ik hou van: "Ik kan moeilijk meer pech hebben in deze meeting dan tijdens mijn twee voorgaande races op deze omloop in het WTCC. Als ik meer dan 400 meter in de race blijf, dan is het al beter…"

Ik hou niet van : "Kan je het raden? Ik hou niet van een circuit waar ik al twee keer hard in de muur ben geknald. Bovendien is de omgeving van Oschersleben ook niet meteen opwindend te noemen. Een serieus contrast met de prachtige decors die ik zag tijdens mijn vakantie."

PR

11370857
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
6366
9787
67811
11234332
146344
294380
11370857

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven