Job van Uitert zal in 2015 uitkomen voor Provily Racing in de Renault 1.6 euroserie. De 16 jarige coureur heeft afgelopen seizoen in de Mazda MX5 cup zijn talent laten zien door in zijn eerste seizoen 3de te worden in het kampioenschap. Met 8 overwinningen was hij vaak op het podium te vinden, en heeft hij laten zien dat hij kan racen, want in het veld van 30 auto's moet je vechten voor elke plek.

Afgelopen winter heeft Job getest in de Renault 1.6 en dat ging zo goed dat er besloten is om in 2015 het volledige seizoen te gaan rijden. De auto is ondertussen in de kleuren gezet, en het testschema is bijna klaar.

We zijn erg blij en trots dat Job heeft gekozen om bij Provily Racing te gaan rijden. We kennen elkaar al erg lang en na de tests die we hebben gehad wilde ik Job graag in het team. Samen met Dries Vanthoor, rijder van het Belgisch nationaal team en talent van de RACB, zullen we starten aan het testprogramma en op alle circuits waar we gaan racen de nodige kilometers afleggen. De samenwerking die we sinds vorig jaar hebben met KTR wordt dit jaar verder voortgezet. Dries zal begeleid worden door oud coureur Kurt Mollekens, die zijn kennis en ervaring kan delen met de rijders. We hebben dus nu 2 stoeltjes gevuld en voor de andere 2 auto's zijn we in onderhandeling.

"Ik ben erg blij dat ik dit seizoen mag rijden in de Renault 1.6 bij Provily Racing. Deze auto is erg gaaf en super om jezelf te meten met andere jonge coureurs en ook de kalender is erg leuk, we gaan naar Imola, Redbull Ring, Nurburgring, Zolder Zandvoort, Assen en Spa Francorchamps. Er is in Europa geen enkel ander kampioenschap voor jonge rijders dat zo internationaal is en op vier Formule 1 circuits zal rijden. Ik kan niet wachten om te gaan testen, maar tot die tijd bereid ik mezelf voor in de sportschool en op de simulator," aldus een enthousiaste Job van Uitert. Vanaf januari is Provily Racing ook in het bezit van een race simulator en daar zullen de engineers onze rijders in voorbereiden op testdagen en race weekenden. We zijn er van overtuigd dat dit hulpmiddel onze coureurs zal helpen om hun prestaties te verbeteren.

PR

10806809
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
5841
11143
40581