Kleine foutjes, groot gevolg. Dat is helaas wat Audi betreft de leus van de dag toen de American Le Mans-Serie het kleinste circuit van de kalender, Lime Rock, aandeden. Zonder twijfel waren de Audi's de snelste wagens in het veld. Toch moest het team van Audi Sport North America aan het einde van de race met een vierde plaats overall genoegen nemen.
Het duurde 10 minuten voor de Audi van Pirro en Luhr de voor hen gestartte Acura/Honda en Porsche konden in halen. Man van de dag was voor Audi wel Emanuele Pirro die een voorsprong van bijna 20 seconden wist te pakken voor hij de R10 TDI vlak voor het verstrijken van het eerste uur overgaf aan Dindo Capello. De titel verdediger uit de Le Mans series kwam in zijn come back bij de ALMS maar 8 ronden ver voor hij met een langzamer GT1 voortuig in aanraking kwam. 40 minuten werd er aan de wagen gewerkt en konden ze de baan weer op. Door deze reparatie zat er niet meer in dan een 21ste plaats overall.Â
"Ik ben zeer teleurgesteld," aldus Capello. "Wij hadden een wagen waar we absoluut mee hadden kunnen winnen. Voor wat betreft de aanrijding.... ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel of ik steeds op het verkeerde moment op de verkeerde plaats ben."
Lucas Luhr had op zich een goede stint. Hij wist zich van een achtste naar een tweede plaats te rijden. Een spin zorgde ervoor dat hij weer naar de vijfde plaats terug werd verwezen. Hij lag weer op een derde plaats toen hij de wagen overgaf aan Marco Werner. En tijdens de pit ging het mis. Een teamlid, verantwoordelijk voor het tanken droeg tijdens het tanken geen beschermingsbril. Dit is het team duur komen te staan want hierdoor ontvingen zij een straftijd van 25 seconden. Hierdoor viel het team van de derde naar een achtste plaats terug.
David Brabham en Scott Sharp wonnen de LMP2 klasse met de Acura ARX-01b voor Timo Bernhard en Romain Dumas in de Porsche RS Spyder.
Uitslag race ALMS Lime Rock:
01. LMP2 - David Brabham/Scott Sharp  2:45.57,790 Acura ARX-01bÂ
02. LMP2 - Timo Bernhard/Romain Dumas  +18.872 Porsche RS SpyderÂ
03. LMP2 - Patrick Long/Sascha Maassen  1.01,641 Porsche RS SpyderÂ
04. LMP1 - Lucas Luhr/Marco Werner  +1 ronde Audi R10 TDIÂ
05. LMP2 - Adrian Fernandez/Luis Diaz +2 ronden Acura ARX-01bÂ
06. LMP2 - Franck Montagny/Marco Andretti +3 ronden Acura ARX-01b
07. LMP2 - Marino Franchitti/Butch Leitzinger +4 ronden Porsche RS SpyderÂ
08. LMGT1 - Johnny O'Connell/Jan Magnussen +11 ronden Corvette C6.RÂ
09. LMGT2 - Jörg Bergmeister/Wolf Henzler +14 ronden Porsche 911 GT3 RSRÂ
10. LMP1 - Clint Field/Jon Field/Richard Berry +14 ronden Lola B06/10-AERÂ
11. LMGT2 - Richard Westbrook/Dirk Werner +15 ronden Porsche 911 GT3 RSRÂ
12. LMGT2 - Mika Salo/Jaime Melo +15 ronden Ferrari F430 GTÂ
13. LMGT2 - Dominik Farnbacher/Dirk Muller +0:54.972 Ferrari F430 GTÂ
14. LMP2 - Gil de Ferran/Simon Pagenaud +17 ronden Acura ARX-01bÂ
15. LMGT2 - Tommy Milner/Tom Sutherland +18 ronden Panoz Esperante GTLMÂ
16. LMGT1 - Olivier Beretta/Oliver Gavin +22 ronden Corvette C6.RÂ
17. LMGT2 - Harrison Brix/Patrick Friesacher +23 ronden Ferrari F430 GTÂ
18. LMGT2 - Johannes van Overbeek/Patrick Pilet +24 ronden Porsche 911 GT3 RSRÂ
19. LMGT2 - Tim Pappas/Anthony Lazzaro +26 ronden Doran Ford GT-RÂ
20. LMGT2 - Alex Figge/Jim Tafel +26 ronden Ferrari F430 GTÂ
21. LMP1 - Dindo Capello/Emanuele Pirro +31 ronden Audi R10 TDIÂ
22. LMGT2 - Joel Feinberg/Chris Hall +61 ronden Dodge Viper Competition CoupeÂ
23. LMP2 - Chris Dyson/Guy Smith +74 ronden Porsche RS SpyderÂ
24. LMGT2 - Seth Neiman/Darren Law +87 ronden Porsche 911 GT3 RSRÂ
25. LMP2 - Ben Devlin/Gerardo Bonilla +94 ronden Lola B07/46-Mazda MZR-RÂ
26. LMGT1 - Terry Borcheller/Chapman Ducote +107 ronden Aston Martin DBR9Â
27. LMGT2 - Jonny Cocker/Paul Drayson +144 ronden Aston Martin Vantage GT2Â